Dobór i kalibracja wyczynowego silnika z zapłonem iskrowym, zastosowanego w jednomiejscowym bolidzie Formula SAE Selection and calibration of high performance spark-ignition engine, used in single-seater Formula SAE car
Praca dotyczy tematyki doboru, określenia zakresu modyfikacji oraz kalibracji wyczynowego
silnika z zapłonem iskrowym. Zagadnienia te były jednym z etapów budowy jednomiejscowego
bolidu Formula SAE, realizowanego przez SKN PolSl Racing.
W ramach projektu autor, przewodząc podzespołowi układu napędowego SKN PolSl Racing,
zajmował się powyższą problematyką, spośród której głównym elementem była kalibracja
silnika. Wykonano ją z wykorzystaniem hamowni podwoziowej oraz monitorowaniem składu
spalin. Rezultatem jest poprawnie działający silnik bolidu.
This thesis project concerns selection, specify the range of modifications and calibration of
high performance spark-ignition engine. These issues were one of the stages of single-seater
Formula SAE car construction, carried out by Student Research Group PolSl Racing.
In this project, author, leading powertrain team of Student Research Group PolSl Racing, dealt with above mentioned issues, of which the main element was the calibration of the engine.
It was made using a chassis dynamometer and monitoring the composition of the exhaust gases. The result is a properly functioning car’s engine.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00