The objective of the study was to estimate the carrying capacity of forest roads with slag and gravel pavements. Deformation module and elastic deflection were used as characteristic parameters of road carrying capacity. There were established 12 tested sections divided in groups. All investigated sections were measured using VSS plate (38 measurements) and deflectometer (65 measurements). Averaged results of the measurements from the particular pavements were introduced in analysis. The present study proved that carrying capacity of slag and gravel pavements defined according to mean module ME is insufficient. The largest (145.48 MPa) mean deformation module was detained for slag pavement.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00