Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Selected land marketing tools. Part two: application of the proposed method of assessing impact of a motorway on arable lands

Tytuł:
Selected land marketing tools. Part two: application of the proposed method of assessing impact of a motorway on arable lands
Wybrane narzędzia marketingu ziemią. Cześć druga: aplikacja wygenerowanej metody do oceny oddziaływania autostrady na grunty rolne
Autorzy:
Bacior, S.
Pietraszek, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/100484.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Tematy:
value of arable lands
motorway impact
farm’s layout
marketing of arable lands
wartość gruntów rolnych
oddziaływanie autostrady
rozłóg gospodarstwa
marketing ziemią
Źródło:
Geomatics, Landmanagement and Landscape; 2016, 1; 13-23
2300-1496
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The second part of the paper analyses the method of assessing impact of motorways on arable lands, proposed in the first part. The method can be used to determine all the losses resulting from different directions of this impact. The losses are determined in an analysis of variations in land use, soil quality class, layout of access roads leading to lands situated along the axis of a planned motorway. The method is especially useful at the initial planning of a motorway or at evaluation of its routes’ variants, because it is simple and helps to determine a negative impact of a motorway on arable lands with adequate accuracy. The impact of a motorway on arable lands is exemplified by a Tarnów – Rzeszów section of an existing A4 motorway. The section is 7.136 km long and it runs through Borowa, Wewiórka and Góra Motyczna villages. The outcomes were compared with an alternative variant of the motorway’s route in this section.

W drugiej części pracy analizami objęta jest opracowana nowa metoda szacowania oddziaływania autostrady na grunty rolne. Pozwala ona na określenie wszystkich strat związanych z kierunkami tego oddziaływania. Podstawą dla ustalenia strat jest analiza zmienności użytkowania gruntów i klas bonitacyjnych oraz rozmieszczenia dróg dojazdowych do gruntów, wzdłuż osi projektowanej autostrady. Metoda ta jest szczególnie przydatna podczas opracowywania wstępnego projektu autostrady lub też oceny rozpatrywanych wariantów jej przebiegu, ponieważ stosowanie uproszczonej metody pozwalana określenie niekorzystnego wpływu autostrady na grunty rolne znacznie mniejszym nakładem pracy, przy zachowaniu wymaganej dokładności. W artykule przedstawiono oddziaływania autostrady na grunty rolne na przykładzie istniejącego już odcinka autostrady A–4 na odcinku Tarnów-Rzeszów o długości 7,136 km biegnącego przez wsie Borowa, Wiewiórka oraz Góra Motyczna, a następnie wyniki porównano z wersją alternatywną przebiegu autostrady na tym odcinku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies