Artykuł przedstawia etos Żołnierzy Wyklętych w polskiej muzyce tożsamościowej. Termin muzyka tożsamościowa można przypisać wielu gatunkom muzycznym, zaś najważniejszym jej elementem jest przesłanie, jakie niesie za sobą jej tekst. Autor omawia polskich muzyków, którzy w swojej twórczości poruszają temat Żołnierzy Wyklętych i podziemia niepodległościowego. Począwszy od Leszka Czajkowskiego w 1993 roku, opisuje swoisty „wysyp” muzycznych inicjatyw mających upamiętnić bohaterów po 2011 roku (ustanowieniu święta ku czci Żołnierzy Wyklętych). Tekst ten jest skróconą wersją artykułu zamieszczonego na łamach rocznika „Prawo i Polityka” 2018, nr 8.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00