Artykuł dotyczy modernizacji serbskiego lotnictwa wojskowego. Przybliża stan i wyposażenie serbskiego lotnictwa w latach 1999-2006 oraz stan z ostatnich lat. Po 1999 roku duża część samolotów i śmigłowców była niesprawna technicznie, a ciągły brak części zamiennych i paliwa uniemożliwiał częste loty serbskim pilotom. W 2007 roku udało się zabezpieczyć finanse na remonty i ograniczoną modernizację wielu samolotów oraz zakup nowoczesnego symulatora lotu i pocisków kierowanych. Przedstawia prace remontowe i modernizacyjne czterech samolotów MiG-29, katastrofę lotniczą serbskiego MiG-a 29 z 2009 roku, plany zakupu w 2013 roku 6 samolotów MiG-29M od Rosji oraz sytuację w serbskim lotnictwie transportowym. Omawia remont i modernizację 14 używanych samolotów MiG-29 pozyskanych z Rosji i Białorusi oraz modernizację samolotów uderzeniowych Soko J-22 Orao. Wspomina o zakupieniu przez Serbów 9 śmigłowców Airbus Helicopters H145M, 7 śmigłowców szturmowych Mikojan Mi-35M, 3 śmigłowców transportowych Mikojan Mi-17V-5 oraz 6 chińskich samolotów bezzałogowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00