Wpływ wiedzy translatorskiej studentów 1. roku na skuteczność dydaktyki translacji The knowledge about translation in first year students and its influence on the effectiveness of translation teaching
This paper presents the data obtained by means of a survey conducted in 2015/2016 and
2016/2017 among first year students of Applied Linguistics at Maria Curie-Skłodowska University. The
survey enabled to gather information about students’ actual knowledge about translation. The data has
helped to continue research on sight translation and to devise how to successfully develop students’ theoretical and practical knowledge about translation during sight translation classes.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00