The aim of the article is to analyse musical ways of creating a text. Based on the prose of Bruno Schulz, the author examines the organization of the sound layer in terms of sound techniques used in them (rhythm, lead motif, instrumentation, anagram, situational rhythm, polyphony). Describing the musical entanglements of the text not only shows Schulz’s ingenious writing technique, but also allows to read his work anew – including the modestly discussed perspective of his work.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00