SUKCES W ZAWODZIE NAUCZYCIELA W ŚWIETLE WIEDZY O RÓŻNICACH INDYWIDUALNYCH Success in the teaching profession in the light of the knowledge of individual differences
W artykule dokonano przeglądu wybranych czynników mających wpływ na efektywność pracy w zawodzie
nauczyciela– w świetle teorii pedagogicznej i psychologicznej pozostające w ścisłej, wzajemnej
relacji osobowość zawodowa, inteligencja emocjonalna i kompetencje społeczne należą do szerokiej
grupy determinant sukcesu w tej profesji. Omówione konstrukty łączy ponadto przynależność
do grupy czynników plastycznych, które poprzez zastosowanie właściwych metod mogą być rozwijane,
podlegać zmianom.
The article reviews selected factors that affect the efficiency in the teaching profession– in the light
of both pedagogical and psychological theories vocational personality, emotional intelligence and
social competences, which remain in close and mutual relations, are among the broad determinants
of success in this profession. Furthermore, the discussed constructs are linked by belonging
to the group of plastic factors, which can be developed or changed through the use of appropriate
methods.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00