Zmniejszenie emisji CO₂ do atmosfery o 80% do roku
2050 będzie wymagało 95% dekarbonizacji sektora transportu drogowego.
Osiągnięcie tego celu możliwe jest poprzez odpowiednie finansowanie
strategii zwiększających wykorzystanie elektrycznych pojazdów
oraz wdrożenie pilotażowych programów elektromobilności w miastach.
Samochód elektryczny umożliwia zróżnicowanie prędkości jazdy i zmiany
obciążenia podczas ruchu w mieście i w obszarach pozamiejskich. Rozwój
elektrycznych układów napędowych zapewnia osiągnięcie wysokiej efektywności
przemiany energii i jej transferu między różnymi rodzajami
wtórnych źródeł energii, co jest bardzo istotne ze względu na potrzebę
dbałości o minimalizację emisji gazów cieplarnianych i niekorzystnego
wpływu transportu miejskiego na środowisko naturalne. W modelu
napędu samochodu elektrycznego uwzględniono standardowy przebieg
jego prędkości w ruchu miejskim i wprowadzono oddziaływanie układu
transmisyjnego na przebieg napięcia indukcji wzajemnej w uzwojeniu
silnika magnetoelektrycznego. Rozpatrzone zostały rozwinięte struktury
zarówno baterii elektrochemicznej, jak i silnika elektrycznego połączonego
za pomocą układu transmisyjnego z zespołem jezdnym. Wyznaczone
zostały przebiegi napięć i prądów w układzie oraz mocy na zaciskach
baterii zasilającej w energię silnik elektryczny. Ustalono bardzo szybkie
zmiany prądu w baterii, których przebieg jest podobny do krótkotrwałych
impulsów. Działanie baterii w takich warunkach może prowadzić do
bardzo szybkiego jej zużycia a nawet do jej uszkodzeń w krótkim czasie
eksploatacji. Poprawa może być uzyskana przez dołączenie superkondensatora
na zaciski baterii.
Reducing CO₂ emissions by 80% at year 2050 will require
a 95% decarbonisation of road transport sector. Achieving
this goal is possible by adequate funding policies to increase
use of electric vehicles and implementation of pilot programs
of electromobility in the cities. Electric car allow differentiation of speed and load changes while moving in the city and in areas
outside the city. The development of electric drive systems will
achieve high efficiency of energy conversion and its transfer between
different types of secondary sources of energy. This fact
is very important because of the need to care for minimization
of greenhouse gas emissions and adverse impact of transport on
the natural environment. In the model of the drive system of
an electric car is taken into account a standard mileage rate of
a car in the city, and the impact of the transmission introduced
in the course of mutual induction voltage in the motor winding
of a permanent magnet has been involved. The studied model
incorporates the well-established structures of both electrochemical
battery and electric motor combined with an energy transmission
system to the band runway. Voltage and current waveforms
in the system and power at the terminals of the battery
supplying the electric motor have been determined. Very rapid
change of current in the battery, with the forms quite similar to
a short pulse has been established. Operation of the battery in
these conditions can lead to very rapid energy consumption even
for the damages in a short time of car use. The improvement can
be achieved by connecting the supercapacitor at the terminals of
the battery.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00