Porówanie dostępności komunikacyjnej transportem zbiorowym w ośrodkach wojewódzkich Polski Wschodniej na koniec perspektywy UE 2007–2013 Comparison of accessibility of public transport in provincial centers of Eastern Poland at the end of the EU perspective 2007–2013
W artykule zaprezentowano stan dostępności transportem
zbiorowym w ośrodkach wojewódzkich Polski Wschodniej
na koniec perspektywy UE 2007–2013. Badanie przeprowadzono
na koniec 2013 roku. W pracy przedstawione zostaną inwestycje infrastrukturalne
z perspektywy UE 2007–2013. Analizowany okres
przedstawia dostępność transportem zbiorowym po wprowadzeniu
kluczowych inwestycji z zakończonej prspektywy finasowej. Inwestycje
infrastrukturalne, na których oparta jest analiza dostępności transportem
miejskim, przedstawione zostały w dwu ekspertyzach dla miast
Polski Wschodniej. Przewodnim celem opracowania jest sprawdzenie,
czy środki z perspektywy UE na lata 2007–2013, które przeznaczone
zostały na poprawę funkcjonowania komunikacji zbiorowej, zostały dobrze
wydatkowane. Dodatkowym celem jest porównanie dostępności
komunikacyjnej w miastach. Analiza dostępności transportu zbiorowego
w sposób jednowymiarowy przedstawi zmiany powierzchni izochrony,
czasu dojazdu, liczby osób oraz gęstości zaludnienia znajdującej się
w izochronach w 2013 roku.
The article presents the accessibility status of collective
transport in Polish provincial centers of Eastern Poland at the
end of the EU perspective 2007–2013. The study was conducted
in the end of 2013. In the article the infrastructure investments
from the EU perspective 2007–2013 are presented. The analyzed
period demonstrates accessibility of public transport after implementation
of the key investments from the completed financial
perspective. Infrastructure investments, on which the analysis of
the accessibility of public transport is based, have been presented
in the two expertises devoted to cities of Eastern Poland. The main
objective of the study is to verify whether funds from the EU perspective
for 2007–2013, which had been intended to improve the
functioning of public transport, have been spent effectively. An
additional objective is to compare the accessibility of transport in
cities. Analysis of the accessibility of public transport in a one-dimensional
way presents changes of the isochrones surface, journey
time, numbers of people and a population density located in the
isochrones in the 2013 year.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00