Tytuł pozycji:
Storytelling in Pinter’s Homecoming
- Tytuł:
-
Storytelling in Pinter’s Homecoming
Funkcja narracji w The Homecoming Pintera
- Autorzy:
-
Kaźmierczak-Ślusarska, Dorota
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/945296.pdf
- Data publikacji:
-
1997
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Anglica; 1997, 1
1427-9673
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jedną z osobliwości warsztatu pisarskiego Harolda Pintera jest bogactwo elementu
narracyjnego. Bohaterowie sztuk tego wybitnego brytyjskiego dramatopisarza rzadko porozumiewają
się ze sobą w tradycyjny sposób i zamiast oczekiwanej konwersacji słyszymy
zaskakujące historie i opowieści. To niezwykłe wtopienie elementów narracji w tworzywo
dramatyczne jest oryginalnym i niezwykle efektownym zamierzeniem autora.
Celem tego artykułu jest próba ukazania roli historii opowiadanych przez bohaterów
najdojrzalszej i najbardziej znanej sztuki Pintera pt. The Homecoming. W poniższej analizie
szczególną uwagę poświęcono roli opowieści w rozwoju akcji dramatycznej. Historie opowiadane
przez bohaterów demaskują pewne zdarzenia z przeszłości, stosunek opowiadającego do sytuacji
obecnej oraz odsłaniają najskrytsze marzenia i dążenia. Subiektywny i emocjonalny charakter
opowieści nie pozwala na ich dosłowną interpretację, jednakże dostarcza cennego materiału
do analizy psychologicznej narratora.
Artykuł podejmuje również zagadnienie roli opowieści jako zwierciadła wzajemnych relacji
między bohaterami i narzędzia powodującego zmianę tych stosunków.