We investigated the effect of robot’s utterances using onomatopoeia in collaborative learning.
The robot was designed to provide encouragement using onomatopoeia when students
are given problems to be solved issued by a learning system. Eight college students
used a mathematics learning system with a robot for three weeks and then took exams.
The results indicated that the robot using utterances with onomatopoeia could comfort
learners more than the robot without onomatopoeia. It suggests that the robot that praises
or comforts using onomatopoeia helps learners maintain their motivation in collaborative
learning.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00