Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effizienz der Methode Lernen durch Lehren (LdL) – Ergebnisse eines Experiments

Tytuł:
Effizienz der Methode Lernen durch Lehren (LdL) – Ergebnisse eines Experiments
Autorzy:
Janicka, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/911954.pdf
Data publikacji:
2019-07-29
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
constructive didactics
learning through teaching (LTT)
efficiency
experiment
prospects and limits
Źródło:
Glottodidactica. An International Journal of Applied Linguistics; 2019, 46, 1; 9-21
0072-4769
Język:
niemiecki
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Constructivist learning approaches emphasize the interface of learning by doingand student participation, as well as the efficiency of the learning process. Research findings have also demonstrated that students learn more effectively from each other (Hattie 2013). The aim of the experiment conducted was to verify the efficiency of the “learning through teaching” method (LTT) (Martin 1985), in which students assume some of the teacher’s tasks. The experiment was conducted during the third semester of the “grammar in communication” course at the faculty of Applied Linguistics at Maria Curie-Skłodowska University. The result confirmed that, after a semester, the group working with the learning through teaching method had higher achievements than the control group. Thanks to a qualitative survey, some prospects and limits of the method could be determined. It also provided feedback for intern, process-oriented evaluation, which makes it possible to optimize course design in the future.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies