The European Commission adopted a comprehensive strategy for a competitive transport system that will increase
mobility, remove major barriers in key areas and fuel growth and employment. At the same time, the
proposals will dramatically reduce Europe's dependence on imported oil and cut carbon emissions in transport
by 60% by 2050 [1]. Inland waterway transport offers an environment friendly alternative in terms of both
energy consumption and noise and gas emissions. Financing of inland waterway transport infrastructure
is one of the most important barriers that prevent its increased use. The investment in inland waterways in
Poland and Germany does not reflect the real needs. Experience of the countries in the implementation of
transport policies shows that a clear specification of investment priorities and consistency in their implementation
promotes economic efficiency.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00