Czy nauczyciel krajoznawstwa może stanowić kotwicę łączącą jednostkę z małą ojczyzną? Does touring teacher may constitute an anchor between person and homeland?
The most important challenges facing our country are: wide development and educational development to ensure a rapid dynamics of socio-economic. Possible changes can be implemented in a rational society, knowledge society, which is based on education based on respect for one's own past history, as well as touring. This article aims to highlight the always current words written in the notes of the Commission for Protection of Monuments for more than 30 years ago, which read: Each nation needed are old stones and old architectural shapes. They just are the anchor of the memory of many generations. Another goal is to bring the term of sightseeing and to highlight its role in the integration (bonding) units in the active groups. The speed and dynamics of change is a major threat to the development of whole societies. Educated and engaged in their work the teacher can build and strengthen quality: ties in the group, as well as the quality of life of individuals and entire social groups. Ability to perceive beauty of his native land, its history, monuments. Nature can integrate individuals, groups and the whole society.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00