The article exhaustingly defines mobbing and similar behaviours based
on abuse. The author briefly describes the behaviour in the school context. She
analyses the problem, its causes and possibilities for its prevention. The author
puts a special emphasis on all parties taking part in the abuse, outlines types of
victims and perpetrators, and discusses the parents’ and especially the teachers’
role. The results of the author’s research are presented from 14 junior high schools
in the Warmian-Masurian voivodeship.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00