Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Codzienność świetlicy terapeutycznej widziana oczami dziecka

Tytuł:
Codzienność świetlicy terapeutycznej widziana oczami dziecka
Autorzy:
Renata, Pietruńko,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/894016.pdf
Data publikacji:
2019-02-06
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
świetlica terapeutyczna
opieka i wychowanie dzieci w placówce wsparcia dziennego
codzienność świetlicy widziana oczami dziecka
Źródło:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze; 2018, 575(10); 39-47
0552-2188
Język:
nieokreślony
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule koncentruję się na postrzeganiu przez dzieci codzienności w świetlicy terapeutycznej, w której spędzają czas po szkole. W swoich badaniach oddałam głos małym podopiecznym, żeby mogli opowiedzieć, czym dla nich jest to miejsce. Prezentuję wypowiedzi dzieci, które codziennie przez kilka godzin przebywają w świetlicy. Moje badania sytuuję w nurcie jakościowym, w badaniu stosuję analizę osobistych dokumentów intencjonalnie tworzonych, są to wypowiedzi pisemne dzieci, które zawierają ich ocenę, przemyślenia, refleksje i odczucia jakich doświadczają w związku z pobytem w świetlicy. Rzadko z punktu widzenia dziecka opisywane są zjawiska, miejsca i procesy. Celem mojej pracy badawczej jest poznanie, zrozumienie i opisanie świata świetlicy widzianego oczami dzieci, uczestników oferowanego wsparcia. W badaniach szukam odpowiedzi na pytanie: Jak dzieci postrzegają codzienność w świetlicy terapeutycznej? Opisu dokonuję według wyłonionych z wypowiedzi dzieci kategorii. Z analizy wypowiedzi pisemnych dzieci, dotyczących postrzegania przez dzieci świetlicy, w której spędzają codziennie czas po szkole wynikają następujące wnioski. Dzieci lubią przebywać w świetlicy, czują się bezpiecznie, miło spędzają czas i dobrze się bawią, ich zdaniem w świetlicy dużo się dzieje, świetlica to bardzo „fajne” miejsce. W świetlicy dzieci mają dużo kolegów i koleżanek. Lubią personel świetlicy. Lubią uczestniczyć w organizowanych w świetlicy zajęciach, mają swoje ulubione zabawy i gry. Dzieci lubią także spędzać czas na świeżym powietrzu, na placu zabaw, na Orliku, na spacerach i wycieczkach. Dzieciom podoba się wyposażenie świetlicy, szczególnie zabawki oraz pomieszczenia, zwłaszcza lubią przebywać w kuchni.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies