Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Oswajanie się z niepełnosprawnością. Praca z rodzicami dziecka po diagnozie specjalistycznej

Tytuł:
Oswajanie się z niepełnosprawnością. Praca z rodzicami dziecka po diagnozie specjalistycznej
Taming disability. Working with parents of children after specialist diagnosis
Autorzy:
Lewko, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/893940.pdf
Data publikacji:
2018-05-08
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
disability
pedagogy
parents
parental attitudes
niepełnosprawność
pedagogizacja
rodzice
postawy rodzicielskie
Źródło:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze; 2018, 568(3); 16-23
0552-2188
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article discusses the subject of effective working with parents of children with disabilities. It describes the fundamentals of proper relationships, the stages of taming disability, and negative parental attitudes in the context of their aptitude for engagement. It also includes conclusions from selected research reports and the goals of working with parents. Its task is to approximate the specifics of the situation of parents with children with disabilities, to more effectively support them, to select the content of pedagogy, and indirectly to allow optimal development of the child.

Artykuł porusza tematykę efektywnej pracy z rodzicami dziecka z niepełnosprawnością. Opisane są w nim podstawy właściwej relacji, etapy oswajania się z niepełnosprawnością oraz negatywne postawy rodzicielskie w kontekście ich trafnego rozpoznania w celu nawiązania współpracy. Zawiera także wnioski z wybranych doniesień badawczych oraz cele współpracy z rodzicami. Jego zadaniem jest przybliżenie specyfiki sytuacji rodziców z dzieckiem z niepełnosprawnością, aby skuteczniej wspierać ich, dobierać treści pedagogizacji, a pośrednio umożliwić optymalny rozwój dziecka.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies