Parents who are to confront a disabled child expect that they will be provided with a wide range of specialists such as doctors and therapists and that they will be given a lot of support coming from the environment since it determines their role in supporting their child’s therapeutic and educational process. In the hereby article the author presents her own research results picturing the views of the parents of a child with special needs concerning social support they receive while making first decisions, organising therapeutic help and searching for their role in the rehabilitation process of their disabled child. The author emphasises that parents should have constant access to important information, unfortunately its lack has become a matter of complaint among parents. The text points out the importance of the relationship between a parent and a therapist, which has a major influence on the quality and success of the disabled child therapy.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00