Tytuł pozycji:
Oddziaływanie reklam społecznych a system wartości jej odbiorców
- Tytuł:
-
Oddziaływanie reklam społecznych a system wartości jej odbiorców
The impact of social advertising and the system of its audience
- Autorzy:
-
Matuszewska, A.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/887769.pdf
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2013, 09[58]
2081-3430
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
We współczesnym świecie przekazy reklamowe są niemal nieodłączną częścią naszej
rzeczywistości. Różnorodne formy reklam oraz liczne badania nad ich efektywnością świadczą o
coraz większym zainteresowaniu tą metodą komunikacji pomiędzy ludźmi. Swoje miejsce wśród
promowanych produktów i zachowań znalazły również działania o charakterze społecznym. Co
ciekawe, reklamy społeczne rządzą się podobnymi prawami co reklamy komercyjne, dlatego
również ich twórcy zwracają uwagę na efektywność poszczególnych elementów. Jednym z nich
może być wywoływanie przez reklamę określonych emocji u odbiorcy. Oprócz samych cech
reklamy istotnym czynnikiem wpływającym na ocenę przekazu reklamowego mogą być również
cechy odbiorcy, w tym jego system wartości. Jak przekonuje literatura przedmiotu, wyznawane
wartości mogą mieć istotny wpływ na nasze zachowania. Niniejszy artykuł traktuje o powiązaniu
tych dwóch aspektów – wartości wyznawanych przez jednostki oraz oceny przez nich reklam
społecznych.
Nowadays advertising is almost integral part of our reality. Various forms of
advertising and numerous researches about their effectiveness attest of growing interest
in this method of communication between people. Also social actions have an important
place among the promoted products and behaviours. Interestingly, social advertising is
subjected to similar rules as commercial advertising, and that is why their creators also
draw attention to the effectiveness of individual components. One of them may be
evoking certain emotions in the recipient by advertising. Besides the ad features, an
important factor to evaluate the advertising may be the recipient characteristics,
including his system of values. According to literature, the values we may have a
significant impact on our behaviour. This article is about the combination of these two
aspects - individuals values and the assessment of their social advertising.