It is frequently mentioned that during economic crisis one of the key elements of strengthening
SMEs is permanent renewal and capability of innovation. However, only some businesses are able to carry
out classical product/service innovation (Schumpeter). We are of the opinion that observing the best practice,
adoption and/or adaption – the imitation – should be given a higher function in everyday business life. From
the point of view of business development, imitation can be more important than innovation. To find ideas
worth imitating it is necessary to react and start to produce rapidly, at the right time and bring to the market
the essentials of imitation. The aim of the paper is to give a theoretical overview of the interpretations of
innovation and imitation. Sectoral features and regional differences determine the scope of development
and renewal for existing enterprises. At the same time the knowledge of entrepreneurs regarding innovation
is insufficient, thus a new paradigm is needed.
W kontekście kryzysów ekonomicznych często wspomina się, że jednym z kluczowych elementów
umacniających MŚP jest ich potencjał innowacji, nieprzerwane unowocześnianie. Tylko kilka z tych elementów
jest w stanie przeprowadzić klasyczną innowację produkt/ serwis (Schumpeter). W naszej opinii obserwacja
najlepszych praktyk, adopcji i/albo adaptacji – imitacja – powinna odgrywać większą rolę w codziennym życiu
biznesowym. Z punktu widzenia rozwoju biznesowego dla MŚP imitacja może być ważniejsza niż innowacja.
W porę uznać pomysł godnym imitacji, szybko reagować i rozpoczynać produkcję oraz wprowadzać na
rynek – to podstawy imitacji. Takie zachowanie przedsiębiorstwa może być dopasowane do zachowania
tych przedsiębiorstw, które są pionierami w rozpowszechnianiu innowacji. Celem niniejszej pracy jest
przedstawienie teoretycznego zarysu ogólnego interpretacji innowacji oraz imitacji. Cechy sektoru, różnice
regionalne, mające swe źródło w zróżnicowanej sytuacji ekonomicznej, zazwyczaj determinują możliwość
istnienia przedsiębiorstw z punktu widzenia rozwoju, odnowy. Jednocześnie wiedza przedsiębiorców na temat
innowacji jest niewystarczająca, w związku z tym potrzebny jest nowy paradygmat.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00