Tytuł pozycji:
Postawy i tendencje etnocentryczne młodzieży wiejskiej na rynku usług bankowych
- Tytuł:
-
Postawy i tendencje etnocentryczne młodzieży wiejskiej na rynku usług bankowych
Ethnocentric attitudes and tendencies of rural youth and the banking services market
- Autorzy:
-
Szafranska, M.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/864092.pdf
- Data publikacji:
-
2012
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2012, 14, 3
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu była ocena i charakterystyka postaw oraz tendencji etnocentrycznych młodzieży wiejskiej
na rynku usług bankowych. Jak wynika z przeprowadzonych badań młodzi konsumenci najczęściej prezentują postawy
kosmopolityczne (93%). Tylko 7% osób świadomie wybiera korzystanie z usług polskich banków. Czynnikami, które
determinują postawy etnocentryczne młodzieży z obszarów wiejskich są płeć, wykształcenie oraz wysokość dochodu
przypadająca na członka rodziny. Postawy etnocentryczne najczęściej prezentują kobiety, respondenci legitymujący
się wykształceniem średnim oraz rodziny o przeciętnej dochodowości.
The article identifies and discusses characteristics of ethnocentric attitudes and tendencies of rural youth and
their influence on the selection of a bank. Results of the survey data show that the majority of young consumers
present a cosmopolitan attitude (93%). Only 7% of respondents consciously choose to use the services of Polish
banks. The factors that determine the ethnocentric attitudes are gender, education and income level. Ethnocentric
customers are, typically, women, respondents with the secondary education, and households with average incomes.