Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw z sektora małych i średnich przedsiębiorstw

Tytuł:
Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw z sektora małych i średnich przedsiębiorstw
Conditions of small and medium-sized enterprises development
Autorzy:
Niedzielski, E.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/863149.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2016, 18, 2
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem badań była próba identyfikacji wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań kształtowania pozycji konkurencyjnej, a tym samym podstaw rozwoju małych podmiotów gospodarczych. Badania przeprowadzono na próbie 102 mikro- i małych przedsiębiorstw działających w otoczeniu wiejskim i małomiasteczkowym. Zdaniem przedsiębiorców najważniejszym czynnikiem zewnętrznym warunkującym rozwój działalności jest stabilizacja makroekonomiczna, rozmiary popytu (poziom dochodów) ludności, a także wsparcie ze strony administracji samorządu terytorialnego. Za najważniejsze źródło konkurencyjności przedsiębiorcy uznali jakość produktów i usług. Na jej zapewnienie najczęściej przeznaczali nakłady inwestycyjne.

The aim of this study was the attempt to identify the external and internal conditions of shaping the competitive position of small companies. The study was conducted on a sample of 102 micro and small enterprises in rural and small-town environment. According to the entrepreneurs the most important external factor conditioning the business development is the macroeconomic stabilization, the size of the demand (level of income) of the population, as well as the support from the local government. Also, the entrepreneurs recognize the quality of products/services as the most important source of competitiveness and they allocate their investments most frequently for providing it.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies