Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model preferencji i zachowania konsumenta na rynku kawy

Tytuł:
Model preferencji i zachowania konsumenta na rynku kawy
Autorzy:
Lenart, B
Sikora, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/828042.pdf
Data publikacji:
2001
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Technologów Żywności
Tematy:
rynek zywnosciowy
preferencje konsumentow
kawa
woj.podkarpackie
woj.malopolskie
analiza rynku
Warszawa
jakosc
zachowania konsumenckie
food market
consumer preference
coffee
Podkarpacie voivodship
Malopolska voivodship
market analysis
Warsaw city
quality
consumer behaviour
Źródło:
Żywność Nauka Technologia Jakość; 2001, 08, 3; 95-107
1425-6959
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca jest kontynuacją opracowania dotyczącego preferencji konsumenckich kawy w aspekcie jej jakości. W pracy przedstawiono kryteria kształtujące preferencje oraz ich analizę w aspekcie jakości, na przykładzie mieszkańców wybranych miast Małopolskiego i Podkarpackiego oraz Warszawy. Na podstawie tych badań opracowano model preferencji konsumenckich w aspekcie jej jakości (smak i zapach kawy) i zachowania się konsumenta na rynku kawy. Jest on uzależniony od kryteriów psychologicznych (potrzeby i motywacje), behawioralnych (metody przygotowywania naparów i miejsce ich konsumpcji), deskryptywnych (wiek, płeć, zawód, wykształcenie, dochód, liczebność rodziny, i miejsce zamieszkania) oraz marketingowych (cena, reklama), wpływających na zachowanie i postępowanie konsumentów.

This paper is a continuation of the study on coffee consumer preferences in the aspect of its quality. In this study, criteria shaping the preferences were presented, along with their analysis in the aspect of quality on the example of inhabitants of chosen towns in Małopolskie and Podkarpackie voivodeships and of Warsaw. Basing on that research, a model of consumer preferences in the aspect of its quality (coffee taste) and consumer behaviour on coffee market was developed. The model developed of consumer preferences depends on psychological (needs and motivation), behavioural (methods of preparing brews and frequency and place of consumption), descriptive (age, gender, occupation, education, income, family headcount and place of residence) and marketing (price, advertisement) criteria, influencing the behaviour of consumers and actions they take.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies