Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zależność między smarnością olejów napędowych a współczynnikiem tarcia i właściwościami warstwy smarnej

Tytuł:
Zależność między smarnością olejów napędowych a współczynnikiem tarcia i właściwościami warstwy smarnej
The relationship between lubricity, coefficient of friction and properties of film lubricant of diesel fuels
Autorzy:
Klimkiewicz, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/794079.pdf
Data publikacji:
2002
Wydawca:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Źródło:
Zeszyty Problemowe Postępów Nauk Rolniczych; 2002, 486, 2
0084-5477
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The investigations of the relationship between lubricity, coefficient of friction and properties of film lubricant of diesel fuels with low content of sulphur and fuels with additives were carried out. Lubricity of fuel was determined by the HFFR method. The linear relationship was obtained between lubricity and proportional share of surface covered with a thin layer of film lubricant. The coefficient of external friction also showed linear dependence on lubricity. Every investigated fuel, which was characterized by best lubricity showed low coefficient of friction and a large proportional share of surface covered with a thin layer of lubricant.

Przeprowadzono badania zależności między smarnością, a właściwościami filmu smarnego i współczynnikiem tarcia wybranych olejów napędowych o niskiej zawartości siarki oraz paliw z dodatkami. Smarność została określona laboratoryjną metodą HFRR. Otrzymano liniową zależność między smarnością a procentowym udziałem pokrycia powierzchni współpracy filmem smarnym. Również współczynnik tarcia zewnętrznego wykazuje liniową zależność od smarności. Każde badane paliwo, które charakteryzowało się dobrą smarnością wykazywało niski współczynnik tarcia oraz duży procentowy udział powierzchni współpracy pokrytej warstewką filmu smarnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies