The paper consists of series of suggestions and historical references on the basis of which it would become possible to think and practice „spectator pedagogy” in performing arts. Contemporary performance practices can claim for new kind of political relevance by focusing on the way spectator´s corporeal experience changes during and through theatrical situation. Naive body produced by a performance is also most susceptible for thoroughgoing political and ecological change. This is the first outline by its author on this topic.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00