This article reports a study investigating the effect of emotional intelligence (EI) awareness-raising on Iranian university students’ overall as well as variable-specific L2 motivation. The 136 participants (107 males, 29 females) were divided into a control group and an experimental group, both of which completed the same motivation questionnaire at the beginning and end of the study, with the latter receiving EI awareness-raising in seven sessions over a seven-week period. The results of paired and independent sample t tests showed that EI awareness-raising did not have any statistically significant positive effect on Iranian university students’ overall L2 motivation, but they had a statistically significant positive effect on the Instrumentality- prevention aspect of L2 motivation. The study highlights the importance of becoming familiar with and applying three motivational strategies which may be considered as universal motivational strategies.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00