Motivations of Māori heritage language learners are explored within this qualitative
study. Te reo Māori (the Māori language) is currently classed as endangered
(Reedy et al., 2011), which calls for the exploration of the motivational
experiences of Māori heritage language learners. A total of 19 interviews with
beginner, intermediate and advanced level learners were conducted. Results
demonstrated how Māori heritage learners were motivated to learn due to their
cultural heritage connection to the language and to other ingroup members.
This study explores some of the motivations why Māori heritage language learners
learn te reo Māori. For this group of indigenous language learners, cultural
and language revitalisation are tied to language motivation. Furthermore, the
ability to participate in cultural practices was central to language motivations.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00