Hundred years ago education aimed mainly at memorizing as much information as possible. Such an approach lost its sense in the digital age of today since we are overwhelmed by an easily accessible ocean of true information mixed with “fake news”. Hence, the role of the teachers nowadays must be to guide and organize the learning process rather than provide knowledge. The students must no longer be passive recipients but active participants in the process of acquiring knowledge. A new approach of “phenomenon-based learning” introduced in schools in Finland, Norway and other countries agrees also with the holistic process of human cognition rather than absorbing information in a way sliced into traditional disciplines. In the future, say, fifty years from now, the role of teachers may be partly modified by the use of robots, which however could not replace creative thinking of human beings.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00