Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Warum Predigten heute (nicht mehr) ankommen. Von der Möglichkeit, die Ebenentheorie der Persönlichkeits- entwicklung von Clare Graves (1914–1986) linguistisch aufzuarbeiten und für die Homiletik nutzbar zu machen

Tytuł:
Warum Predigten heute (nicht mehr) ankommen. Von der Möglichkeit, die Ebenentheorie der Persönlichkeits- entwicklung von Clare Graves (1914–1986) linguistisch aufzuarbeiten und für die Homiletik nutzbar zu machen
Autorzy:
Kucharska-Dreiss, Elżbieta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/700283.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Stowarzyszenie Germanistów Polskich
Tematy:
Clare W. Graves, Ebenentheorie der Persönlichkeitsentwicklung / Theorie der zyklisch auftauchenden Existenzebenen (ECLET), (sprachliche) Gottesbilder in modernen Predigten, Predigtpraxis, Kommunikation im religiösen Kontext
Źródło:
Zeitschrift des Verbandes Polnischer Germanisten; 2012, 1, 2
2353-656X
2353-4893
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Why sermons (no longer) hit home. How the Emergent Cyclical Levels of Existence Theory by Clare Graves (1914–1986) can be linguistically refined to make it useful for homileticsThe article is the first attempt to use the Emergent Cyclical Levels of Existence Theory (ECLET) by Clare W. Graves as well as its expansion by M. Küstenmacher / T. Haberer / W. T. Küstenmacher (cf. their book “Gott 9.0”, 2010) to study conceptualizations of God in modern sermons. On the example of a sermon based on Mt 25:31–46 (Christ the King Sunday) Kucharska-Dreiß shows how it is possible for a preacher to start with a biblical pericope containing the image of God 4.0 (corresponding with the level four of the spiritual development of an individual) and to develop it in such a way that it may be of interest for listeners at other/different levels of religious awareness (e.g. at the level 6.0). In the conclusion of the article the author points to the essential role ECLET Theory may have for preaching practice as well as for research on communication in religious context as a whole.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies