Tytuł pozycji:
Lokalne portale internetowe – przyszłość komunikowania medialnego na poziomie lokalnym
- Tytuł:
-
Lokalne portale internetowe – przyszłość komunikowania medialnego na poziomie lokalnym
- Autorzy:
-
Kornacka-Grzonka, Monika
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/666306.pdf
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
- Źródło:
-
Studia Politicae Universitatis Silesiensis; 2017, 18
1895-3492
2353-9747
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Abstrakt: Lokalne portale internetowe – przyszłość komunikowania medialnego na poziomie lokalnym
Znajdujemy się w przejściowym etapie, gdzie lokalne media tradycyjne są równoważone przez strukturę nowych mediów (zwłaszcza zaś ich egzemplifikację w postaci lokalnych portali internetowych). Lokalne portale internetowe rozwijają się coraz prężniej, a w najbliższej przyszłości mogą zacząć przeważać na lokalnych rynkach medialnych. W niniejszym szkicu podjęto próbę opisu i analizy lokalnych portali internetowych oraz ich aktualnej sytuacji na przykładzie Śląska Cieszyńskiego – regionu, gdzie korzystanie z mediów lokalnych ma długą i mocno zakorzenioną tradycję. Stwierdzono, że lokalne portale są równomiernie i dobrze rozwinięte. Mamy do czynienia z współistnieniem dużej liczby portali z różnych grup typologicznych. Relacje między prasą lokalną, będące podstawowym medium lokalnym a lokalnymi portalami internetowymi cechuje stale rosnąca konkurencja. Lokalne portale internetowe nie wykorzystują w pełni potencjału i możliwości jakie stwarza Internet jako medium, jednak mimo swych licznych niedociągnięć i uchybień, są na dobrej drodze, by w obszarze komunikowania lokalnego wyprzedzić media tradycyjne.
Słowa kluczowe: lokalne portale internetowe, Śląsk Cieszyński, komunikowanie lokalne, media lokalne
Abstract: Local portals - the future of media communication at the local level
Nowadays we are in a transition stage, where local traditional media are balanced by the structure of the new media (especially their exemplification in the form of local web portals). However, local portals are developed more and more dynamically and in the near future may start prevail in local media markets. In this article author attempt to describe and analyze local portals and their current situation as an example of Cieszyn Silesia – a region where the use of local media has a long and firmly-rooted tradition. It was found that the local portals are steady and well developed also they are representing different typological groups. Relations between local press, which is the primary local media, and local portals are characterized by continuously increasing competition. Local portals do not fully utilize the potential and opportunities offered by the internet as a medium, but despite its numerous shortcomings they are on the way to overtake traditional media in the area of local communication.
Keywords: local websites, Cieszyn Silesia, local communication, local media