The article focuses on the national dimensions of the EU communication policy in Sweden, Finland and Denmark. The cornerstone of the EU communication policy is the dialogue with citizens about the policies and the future of the EU. It is based on openness, transparency and accountability which greatly contribute to building citizens’ trust in the authorities’ activity. EU communication policy is realized through e-governance, language policy and the policy in the sphere of mass media. The aim of the article is to analyze the experience and best practices of top 3 EU countries (Sweden, Finland and Denmark) in terms of the assessment of national policies in the field of ICT and digital skills of citizens in the sphere of communication policy. The hypothesis is that these states being the leaders as to citizens’ digital literacy have introduced efficient channels of involving citizens in the decision making process.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00