Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Związek cech analizowanych treści z pojawiającymi się błędami rozumowania

Tytuł:
Związek cech analizowanych treści z pojawiającymi się błędami rozumowania
Autorzy:
Białek, Michał
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/637792.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Źródło:
Rocznik Kognitywistyczny; 2010, 4
1689-927X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Relationship between the Characteristics of the Analyzed Text and the Specific Errors in Reasoning This article describes the relationship between the characteristis of the analyzed text and the specific errors in reasoning. Two complementary systems responsible for reasoning are activated depending on the analyzed content. Referring to Frege’s distinction of sense and reference, there were highlighted aspects of concepts, that might decide to activate the respective systems. 42 people were examined in order to assess which of the characteristics of the material causes the appearance of a bias in reasoning. Th e results indicate the importance of reference.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies