Tytuł pozycji:
Wybrane zagadnienia teoretyczne związane z użyciem gramatyki kontrastywnej w nauczaniu przedimków angielskich
- Tytuł:
-
Wybrane zagadnienia teoretyczne związane z użyciem gramatyki kontrastywnej w nauczaniu przedimków angielskich
- Autorzy:
-
Król-Markefka, Agnieszka
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/634473.pdf
- Data publikacji:
-
2008
- Wydawca:
-
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Źródło:
-
Studia Linguistica Universitatis Iagellonicae Cracoviensis; 2008, 125
2083-4624
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł poświęcony jest kwestiom związanym z zastosowaniem analiz polsko-angielskiej gramatyki kontrastywnej w nauczaniu angielskich przedimków. Autorka omawia funkcję angielskich przedimków z punktu widzenia językoznawstwa kognitywnego, a następnie porównuje znaczenie a i the z tymi leksykalnymi i morfoskładniowymi elementami języka polskiego, które pełnią role zbliżone do roli przedimka. Następnie rozważane są zalety i wady związane z wprowadzeniem do nauki gramatyki informacji metajęzykowych, dotyczących podobieństw i różnic między przedimkami a ich odpowiednikami w języku polskim. Na podstawie teoretycznej analizy problemu autorka wysuwa wniosek, że użycie analizy kontrastywnej w nauczaniu nie tylko nie pomogłoby uczniom w zrozumieniu problemu, ale dla wielu byłoby prawdopodobnie utrudnieniem w opanowaniu przedimków angielskich.