My essay explores the vampire cinema of Hollywood and Mexico. In particular, I trace the relationship between Universal Pictures as the progenitor of horror during the Great Depression and Cinematográfica ABSA's "mexploitation" practices. The latter resulted in the first vampire film in Latin America--"El vampiro" (1957). Rather than strengthening separatist national cinemas, the unintended consequences of genre film production make this a case of inter-American scope.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00