Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie czasem przez nauczycieli

Tytuł:
Zarządzanie czasem przez nauczycieli
Autorzy:
Samujło, Małgorzata Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/606497.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
time management, professional work, teacher
zarządzanie czasem, praca zawodowa, nauczyciel
Źródło:
Lubelski Rocznik Pedagogiczny; 2016, 35, 3
0137-6136
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Professional work of teachers requires the introduction of the principles of good time management. This is particularly important now, in fact, characterized by urgency and the necessity of implementation by teachers of many tasks and perform different social roles. The article discusses the factors facilitating and inhibiting time management. Described techniques and tips that can help educators gain better time management in class and beyond. Particular attention was paid to the skills of planning, delegation of responsibilities, good organization, guide the work and control its course. Effective self-management tasks and time associated with having personality traits as orderliness, perseverance, responsibility, and many others. Bad time management can lead to stress, fatigue, feeling of low efficiency, low self-esteem, lower job satisfaction, burnout, illness.

Praca zawodowa nauczycieli wymaga wprowadzania zasad dobrej organizacji czasu. Jest to szczególnie ważne obecnie, w rzeczywistości wymagającej pośpiechu i realizacji przez nauczycieli wielu zadań oraz pełnienia różnych ról społecznych. W artykule zostały omówione czynniki ułatwiające i utrudniające gospodarowanie czasem, a także techniki i wskazówki, które mogą pomóc pedagogom w zarządzaniu czasem na lekcji i poza nią. Szczególną uwagę zwrócono na umiejętności planowania, przenoszenia obowiązków na innych, dobrej organizacji, kierowania pracą i kontrolowania jej przebiegu. Efektywne zarządzanie sobą i zadaniami w czasie wiąże się z posiadaniem takich cech osobowości, jak: systematyczność, wytrwałość, odpowiedzialność i wiele innych. Złe gospodarowanie czasem może prowadzić do stresu, przemęczenia, poczucia małej skuteczności, niskiej samooceny, obniżenia satysfakcji z pracy, wypalenia zawodowego, chorób.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies