Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Архітектонічна та ідейно-естетична симетрія повісті Наталени Королевої 1313 та роману Умберто Еко Il nome della rosa

Tytuł:
Архітектонічна та ідейно-естетична симетрія повісті Наталени Королевої 1313 та роману Умберто Еко Il nome della rosa
Autorzy:
Набитович, Ігор
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/605468.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
Nathalena Koroleva
Umberto Eco
Źródło:
Lublin Studies in Modern Languages and Literature; 2008, 32; 87-113
0137-4699
Język:
rosyjski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Architectonic and Aesthetical Symmetry in Nathalena Koroleva’s Novel 1313 and Umberto Eco’s Novel The Name of the Rose There is some kind of symmetry between the novel of the Ukrainian writer Nathalena Koroleva 1313 (1934) and the Umberto Eco’s Il nome della rosa (The Name of the Rose, 1980) not only in the historical period, but also in the architectonic of each of them, in the separate elements of their aesthetical meaning, fable conclusions and the system of images (the events which are presented in both novels depict the first half of the XIV century in the Middle Ages monastery where something strange is happening; in each of the novels the monastery is being destroyed because of the fire). Along with that N. Koroleva’s novel is a modernistic project (based on the writer’s outlook – homo religiosus, on the conservative inner world positions). And the U. Eco’s novel is a post-modernistic project (which declares the crisis phenomena of the modern irreligious world, the outlook of the irreligious personality). One of the main expressions, symbols of the asymmetry (which in concrete details tends to the reversed symmetry in the conceptual expressions of the symbols modeling systems that represent the Middle Ages monastery) in the novels of N. Koroleva and U. Eco is the concept of the Devil and the concept of the Dark Ages’ science.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies