The aim of this paper is to look at the issues concerning the challenges
of the modern education system, including the situation in Poland. It
cannot be denied that institutionalized education is imperfect and does
not develop human’s full potential. It even turns out that the current
education system can be harmful to natural child’s development: it can
limit child’s abilities and personal resources. Conditions of present
education system are based on wrong assumptions, which contradict
the psychological theories including learning processes, practicing
creative thinking, intellectual, emotional and social development, and
many others. All this contributes to the transfer of knowledge largely
useless in everyday life or downplaying the uniqueness of the
individual. It prevents learning how to flexibly adapt to the dynamic life
conditions. Chances to cope with these serious challenges are various
forms of alternative education that take into account the natural human
development and psychological functioning.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00