For a long time many authors have been studying the factors that allow for a better explanation of different accounting practices among various countries. Cultural conditions are more often regarded as one of the reasons for these differences. Cross cultural psychology may prove helpful in becoming aware of one’s own cultural identity. Researchers of this field try to systematise the traits characterising particular cultural circles. The objective of this article is to present three basic typologies of cultural value models: the conception of S.H. Schwartz, G. Hofstede and S.J. Gray. Next more recent studies that have examined the impact of national culture on accounting using these theoretical frameworks are presented.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00