The paper presents the performative project by the K.A.U. collective and Małgorzata
Wdowik, Transit Monumental – The Way of Independence, as an example of the late modern use of
artistic fiction in order to examine existing social relationships and to expand the subject competences
of the potential participants/recipients of the project. The author aims to build a philosophical context
around this work and establish its connections with the tradition of the modernist avant-garde.
In order to accomplish this task, he uses the conceptual tools provided by such thinkers as Anthony
Giddens, Nicolas Bourriaud, Jacques Rancière and Paul Ricoeur.
W niniejszym artykule autor stara się przedstawić projekt kolektywu K.A.U. i Małgorzaty Wdowik
Transit Monumental – Droga niepodległości jako przykłady późnonowoczesnego wykorzystania fikcji
artystycznej w celu zbadania istniejących stosunków społecznych, a także dokonania pewnych
zmian zorientowanych na zwiększenie kompetencji podmiotowych uczestników-odbiorców projektu.
Celem badania jest również nabudowanie kontekstu filozoficznego wokół dzieła oraz wykazanie
jego powiązań z tradycjami modernistycznej awangardy. Wykorzystane przy tym zostaną koncepcje
Anthony'ego Giddensa, Nicolasa Bourriauda, Jacquesa Rancière'a oraz Paula Ricoeura.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00