Wpływ reklamy i rówieśników na wolność wyboru przy zakupach dla dzieci Environmental and advertising impact on freedom of choice of shopping for children
Powszechny dostęp do internetu oraz wszechobecna reklama wpływa
w ogromny sposób na dziecięcy system wartości. Obszerne, międzynarodowe badania,
dotyczące nastawienia i relacji dzieci w wieku 9-14 lat, pokazały, że dwa największe marzenia
tej grupy to bogactwo i sława. Ale pokusie „bycia takim jak z reklamy” ulegają
także rodzice, którzy aprobują wybory swych dzieci dokonywane często pod presją rówieśników.
Universal access to the Internet and ubiquitous advertising influences on the
child value system. Extensive international studies on the attitudes and relationships of
children aged 9-14 show that the two biggest dreams of this group are wealth and fame.
But the temptation to be as it is in the advertisement concerns both children and their parents who approve their children’s choices which are often done under the pressure of
their peers. Those who approve of their children's choices are often under pressure peers.
The purpose of this study is to indicate on the basis of literature research and own surveys
the following aspects: 1) the importance of children influence on purchasing decisions
made by parents; 2) influence on children's choices made by suppliers of goods
and services through marketing activities (mainly advertising) and what is the impact of
the environment (other children) on these choices.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00