The goal of the paper is to identify activities of global retail chains in the
sphere of development of relationships with customers through indication of specific business
practices. For the purpose of achievement of assumed goals the methods of analysis of
the literature of the subject and case studies are applied, webpages of global retail chains
are reviewed. Global retail chains operate in a very competitive environment, what makes
them search for effectiveness. Relationship marketing is perceived by retail chains to be an
important source of competitive advantage.
Celem artykułu jest przedstawienie marketingu relacyjnego jako ważnego
źródła budowy przewagi konkurencyjnej globalnych sieci handlowych. Sieci te, stosując
marketing relacji, budują trwałe powiązania ze swoimi rynkami docelowymi i w coraz
szerszym zakresie wykorzystują koncepcje marketingu relacji w praktykach swojego
działania. W artykule posłużono się metodą analizy literatury przedmiotu, stron internetowych
badanych sieci oraz opisem konkretnych działań sieci handlowych w zakresie
wykorzystania marketingu relacji w oddziaływaniu na klientów.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00