Artykuł prezentuje wyniki autorskiego badania racjonalności zachowań
konsumentów. Jego celem było określenie ogólnych zasad modelowania zachowania
konsumentów w systemach społeczno-gospodarczych na potrzeby budowy wieloagentowych
modeli symulacyjnych. Przedmiotem badania były decyzje dotyczące zakupu
wybranego produktu żywnościowego. Informacje niezbędne do analizy zachowań w sytuacjach
decyzyjnych zgromadzono na podstawie ankiety. Do analizy zachowań konsumentów
zastosowano metodę AHP, która pozwala sprowadzić złożony problem decyzyjny
do skończonego zbioru kilku wariantów decyzyjnych, wykorzystując zarówno
dane ilościowe, jak i jakościowe. Artykuł ma charakter empiryczny i poznawczy.
The article presents results of authors own study of rationality of consumer
behavior. Its main objective was to determine general principles of consumer behavior
modeling in socio-economic systems that are necessary for building multi-agent simulation
models. A subject of research was purchase decisions concerning chosen food product.
Data necessary for analysis of behavior in decisive situations were collected from
questionnaires. To analyse the data, analytic hierarchy process (AHP) has been used.
This method enables the fragmentation of the complex decision problem and the creation
of final ranking. AHP uses quantitative data, as well as qualitative data. The article has
an empirical and cognitive character.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00