Wobec wyrównanych możliwości technologicznych organizacje nie ustają
w poszukiwaniu gwarantu dającego przewagę na rynku, sięgając do różnych koncepcji.
Jedną z nich jest popularna ostatnio koncepcja CSR, z którą wiąże się istotny, aczkolwiek
trudny do uchwycenia zasób niematerialny organizacji – zaufanie. W artykule
przyjęto założenie, że utrudnienia w budowaniu zaufania pomiędzy organizacją a jej
interesariuszami są wynikiem braku lub nieskuteczności komunikatów wysyłanych przez
organizację na temat jej praktyk społecznie odpowiedzialnych. Celem artykułu jest podkreślenie
znaczenia zaufania budowanego w oparciu o działania społecznie odpowiedzialne
organizacji oraz wskazanie luki w komunikowaniu tych działań. Do realizacji
tego celu wykorzystano analizę literatury, przegląd i analizę badań dotyczących komunikowania
CSR i wiedzy na ten temat oraz wyniki sondażu diagnostycznego przeprowadzonego
wśród wybranej grupy studentów Wojskowej Akademii Technicznej. Obszar
rozważań zawężono do relacji organizacja-klient.
This article aims to underline the importance of trust built based on the actions
of socially responsible organization and communication gaps in the selection of
these measures, which somehow prevents or hinders the building of that trust. To
achieve this purpose a literature analysis, analysis of studies of various authors regarding
CSR communication and knowledge of the subject and the results of the survey conducted
among a select group of students of the Military University of Technology. Area
considerations narrowed to relations organization − the customer.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00