Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kapitał relacyjny jako determinanta kryzysu w przedsiębiorstwie w świetle badań eksperckich

Tytuł:
Kapitał relacyjny jako determinanta kryzysu w przedsiębiorstwie w świetle badań eksperckich
Relational capital as a determinant of a crisis in an enterprise in the expert research
Autorzy:
Walecka, Anna
Zelek, Aneta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/589717.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Kapitał relacyjny
Kryzys
Relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem
Crisis
Relational capital
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2018, 351; 85-94
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiono znaczenie kapitału relacyjnego i jego wpływ na ewentualne pojawienie się zjawisk kryzysowych w organizacji. Jego celem jest zraportowanie eksperckich opinii nt. istoty kapitału relacyjnego przedsiębiorstwa oraz jego potencjalnego kryzysogennego oddziaływania na firmę. Istotnym wnioskiem nasuwającym się po pierwszej części badań jest fakt, iż kapitał relacyjny jest postrzegany głównie przez pryzmat kapitału wewnętrznego oraz kapitału zewnętrznego pojmowanego przez pryzmat relacji w łańcuchu dostaw. W tym przypadku najważniejsze wydają się relacje przedsiębiorstwa z jego klientami oraz dostawcami. Dość istotną grupę stanowią również relacje z bankami i innymi instytucjami finansowymi.

The article discusses the importance of relational capital and its impact on the possible emergence of crisis phenomena in the organization. Its purpose is to report expert opinions on the essence of the company’s relational capital and its potential crisis- -generating impact on the company. An important conclusion following the first part of the research is the fact that relational capital is perceived mainly through the prism of internal and external capital, perceived through the prism of relations in the supply chain. In this case, the company’s relations with its customers and suppliers seem to be the most important.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies