Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Typologia postaw etnocentrycznych na rynku usług ubezpieczeniowych - implikacje dla strategii marketingowej

Tytuł:
Typologia postaw etnocentrycznych na rynku usług ubezpieczeniowych - implikacje dla strategii marketingowej
Typology of ethnocentric attitudes in Polish insurance market - implications for marketing strategy
Autorzy:
Hat, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/589367.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Etnocentryzm konsumencki
Postawa
Typologia
Usługi ubezpieczeniowe
Attitude
Consumer ethnocentrism
Insurance services
Typology
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 303; 152-167
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W dobie postępującego procesu globalizacji obserwuje się skłonność do zachowania indywidualizacji w wyborze środków zaspokojenia potrzeb oraz dążenie do utrzymania narodowej tożsamości m.in. poprzez przyjmowanie postawy etnocentrycznej w sferze konsumpcji. W obliczu postępującej internacjonalizacji rynku ubezpieczeń w Polsce zrozumienie postaw konsumenckich wobec krajowych i zagranicznych usługodawców staje się kluczowe. W artykule zaprezentowano przeprowadzoną procedurę typologii, podjętą w oparciu o poziom tendencji etnocentrycznych konsumentów na omawianym rynku. W toku zastosowanej analizy skupień zostały wyodrębnione trzy typy konsumentów. Wskazano również istotność uzyskanej wiedzy na temat etnocentrycznych postaw konsumentów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych z punktu widzenia praktyki rynkowej.

In the era of globalization and increasing number of companies operating internationally, consumers are not isolated from these changes and make certain adaptive decisions such as preference of local service providers in the form of ethnocentric attitude. As a result, with growing internationalization of insurance services market in Poland understanding of consumer attitudes towards domestic and foreign institutions appears to be crucial. The article presents the results of typology of consumers’ attitudes towards domestic and foreign companies in Polish insurance market. Final set of three profiles is identified with the use of k-means clustering method. It was also underlined how the knowledge about consumer ethnocentric attitudes can be valuable from a managerial point of view.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies