Niestereotypowe przekazy reklamowe z udziałem kobiet w opinii konsumentów Non-stereotypical advertising messages with women’s participation in consumer’s opinion
Celem artykułu jest zidentyfikowanie postrzegania i oddziaływania niestereotypowych
przekazów reklamowych z udziałem kobiet. Zdefiniowano i przedstawiono
przykłady takich przekazów reklamowych oraz zaprezentowano badania na temat wizerunków
kobiet w reklamach. Zidentyfikowano i poddano analizie opinie respondentów,
reprezentujących współczesnych konsumentów, na temat niestereotypowych przekazów
reklamowych. Wykorzystano metodę analizy poznawczo-krytycznej literatury przedmiotu
i metodę badania ankietowego (ankieta audytoryjna). Wizerunek kobiety nowoczesnej
(nietradycyjnej) był aprobowany przez niemal wszystkich badanych. Większość respondentów
uznała, że przedsiębiorstwa powinny zrezygnować z reklam ze stereotypowymi
rolami kobiet na rzecz reklam ukazujących kobiety w sposób niestereotypowy.
This article aims to identify perception and an impact of non-stereotypical
advertising messages involving women. The examples of such advertising messages
have been defined and shown, and the research on images of women in advertising has
been presented. The opinions of respondents representing modern female consumers on
non-stereotypical advertising messages have been identified and analyzed. The method
of cognitive-critical analysis of the literature on the subject as well as the survey (the
auditorium survey) have been applied. The image of a modern woman (non-traditional)
was approved by nearly all respondents. The majority of respondents claimed that companies
should opt out for advertisements which show women in non-stereotypical way
rather than those which present women stereotypically.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00