Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Współpraca i współdziałanie miedzyorganizacyjne w telekomunikacji mobilnej

Tytuł:
Współpraca i współdziałanie miedzyorganizacyjne w telekomunikacji mobilnej
Inter-organizational collaboration and cooperation in mobile telecommunication
Autorzy:
Polak, Jarosław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/587740.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Telekomunikacja mobilna
Współdziałanie
Współpraca
Collaboration
Cooperation
Mobile telecommunication
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 299; 284-292
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest prezentacja problematyki współpracy i współdziałania międzyorganizacyjnego w sektorze telekomunikacji mobilnej. W pierwszej części pracy na podstawie przeglądu literatury wskazano różnice w definiowaniu pojęć współpraca i współdziałanie. Następnie, odnosząc się do jednej z wybranych definicji, przeprowadzono analizę dwóch przypadków relacji pomiędzy operatorami T-Mobile i Orange w Polsce i Wielkiej Brytanii. Wyniki badań wskazują na różnice w przyjętych modelach więzi międzyorganizacyjnej. Odmienności przejawiają się w innym podejściu do zagadnień własności infrastruktury, praw użytkowania częstotliwości i świadczenia usług telekomunikacyjnych. Współdziałanie jest pojęciem szerszym niż współpraca i termin ten odnosi się do głębszych i mocniejszych form więzi międzyorganizacyjnych.

The aim of this article is to present the issues of inter-organizational collaboration and cooperation in mobile telecommunications sector. In the first part of the work, which is based on the review of the literature, the differences in defining the concepts of collaboration and cooperation are indicated. Then, referring to one of the selected definition, an analysis of two cases, the relationship between operators T-Mobile and Orange in Poland and the UK is carried out. The results show the differences in accepted models of inter-organizational relationships. These differences are reflected in various approaches to the issues of infrastructure ownership, the rights of the use of frequencies and providing telecommunications services. Cooperation is a broader concept than collaboration, and the term refers to a deeper and stronger forms of inter-organizational relationships.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies