Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategia internacjonalizacji MŚP – studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora kreatywnego

Tytuł:
Strategia internacjonalizacji MŚP – studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora kreatywnego
Internationalization strategy of SMEs ‒ a case study of the company from the creative sector
Autorzy:
Fabińska, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/581958.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Źródło:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu; 2018, 527; 45-55
1899-3192
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współczesna globalna gospodarka wywiera ogromną presję na rozwój i funkcjonowanie przedsiębiorstw, zwłaszcza MŚP. Ewolucja technologiczna ułatwia penetrację rynków, klienci wymagają wyższej jakości za niższą cenę. Pojawia się generacja nowej, bardzo agresywnej konkurencji. Przedsiębiorstwa o globalnym zasięgu narzucają trendy rozwojowe. A zatem MŚP, aby przetrwać i móc się rozwijać, są niejako zobligowane do zwiększania zasięgu swojej działalności, do internacjonalizacji. Analizowane przedsiębiorstwo działające w sektorze kreatywnym posiada ugruntowaną pozycję na rynku krajowym i aby rozwijać się i zwiększać konkurencyjność, musi podjąć decyzję o internacjonalizacji. Celem artykułu jest (I) analiza trendów w zakresie planowania strategii internacjonalizacji przez MŚP na przykładzie rynków krajów skandynawskich oraz (II) dokonanie weryfikacji procesu opracowywania strategii internacjonalizacji przez MŚP na bazie studium przypadku.

The contemporary global economy exerts enormous pressure on the development and functioning of companies, especially SMEs. Technological evolution facilitates the penetration of markets, customers require higher quality at a lower price. A new generation of very aggressive competition appears. Companies with global reach impose development trends. Therefore, SMEs, in order to survive and be able to develop, are in a way obliged to increase the scope of their activities, to internationalization. The analyzed company operating in the creative sector has an established position on the domestic market and in order to develop and increase its competitiveness has to make a decision about internationalization. The aim of the article is (I) to analyze trends of planning internationalization strategies by SMEs on the example of the Scandinavian markets, and (II) to verify the process of developing an internationalization strategy by SMEs based on a case study.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies