Tytuł pozycji:
Konkurencyjność przedsiębiorstwa - pojęcie i pomiar
- Tytuł:
-
Konkurencyjność przedsiębiorstwa - pojęcie i pomiar
Enterprise Competitiveness – Its Notion and Measure
- Autorzy:
-
Moroz, Mirosław
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/575251.pdf
- Data publikacji:
-
2003-09-25
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Analiz Ekonomicznych
- Źródło:
-
Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics; 2003, 186, 9; 40-57
2300-5238
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article provides an overall overview of competitiveness and competitive advantage concepts found in the literature. Then the Author attempts to present competitiveness as an aggregate composed of such components as competitive potential, competitive position competition strategy, or competition instruments. This provides a point of departure for a proposed cause-effect chain of enterprise competitiveness, i.e. for specifying cause-effect relationships which determine the ability to compete on the market. The final section of the article is devoted to presentation of measuring methods of competitiveness (competitive position).